lørdag den 6. juli 2013

Dag 6: 10 steder du gerne vil se, inden du dør


The big city - Det har altid været en drøm at komme til New York, og jeg er sikker på at jeg nok skal komme derover på et eller andet tidspunkt i mit liv. Vandre rundt i gaderne, muligvis starte med at trille rundt med et kæmpe kamera, og lege enhver anden turist, men ligeså meget for at opleve byen, opleve pulsen, og opleve livet som en rigtig new yorker!

Californien har også altid været en tillokkende sted, jeg følger ret mange youtubers og en masse bor i californien, og gennem deres videoer får jeg små bider af et himmelsk sted, hvor der altid er varmt.

Eiffeltårnet, Louvre. Gentagne gange er byen Paris dukket op i bøger jeg har læst, og jeg er nødt til at tage afsted og opleve de mange steder, som optræder i nogle af mine yndlingsbyer. Vandre rundt i de travle franske gader, og ikke kunne forstå et hak fransk.

Det er ikke et egentlig sted, men det er noget jeg utrolig gerne vil opleve. Min far har en drøm om at køre til Nordkapp  på motorcykel og se nordlyset, og selvom jeg nok ikke kommer til at køre derop på en motorcykel (Læs: jeg flyver) så kunne det være en oplevelse for livet at tage derop, det er helt klart noget jeg skal opleve!

Jeg husker ikke hvilket klassetrin det var, men lige siden jeg lavede et projekt om Colosseum har jeg haft en ønske om at komme til Rom og se den store ruin i virkeligheden, at slentre gennem de mange gader, og nyder sommersolen, for jeg har ikke planer om at komme der om vinteren.

Min far har været der i et helt år, og han snakker utrolig meget om det, at jeg helt klart også gerne vil opleve at rejse down under, muligvis fejrer jul på en sandstrand, og danse rundt om et plasticjuletræ.

Når man allerede er i Australien, kan man vel også lige så godt smutte ned om New Zealand. Min fætter og kusine har lige været der i en måned, og deres meget smukke billeder, afføder kun misundelse hos mig, og et ønske om at jeg selv kan komme ned og opleve de utroligt venlige indfødte - kiwier.

Min søsters børn i egypten, jeg har den på VHS, og den er en af mine favoritter, og jeg har altid gerne ville rejse til Egypten, se pyramiderne og virkelig opleve et land, der er ikke helt er den normale ferie sydpå.

En vestlig by midt i østen. Jeg har hørt Singapore omtalt flere gange, allerførste gang var i julekalenderen Jul i Valhal, og siden da har Singapore gentagne gange dukket op i mine ønskede rejsemål.

Igen er det ikke så meget et sted, men jeg vil alligevel gerne nævne den. Jeg snakkede faktisk med mine veninder om dette forleden, hvor fedt det kunne været at tage på interrail sammen med nogle gode veninder, og bare komme rundt til alle de europæiske byer, kun udstyret med en rygsæk.

2 kommentarer:

  1. Rom står virkelig også øverst på min rejse-ønskeliste. Sådan en fascinerende by fyldt med historie..

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig, der er bare så mange forunderlige ting at beundre i den by! og så er Italien et lækkert land ;)

      Slet